Odstranjevanje rje na avtu [postopek v 3 korakih]

Vas zanima kako učinkovito odstraniti rjo z avtomobila? Postopek lahko opravite v 3 korakih.
Cestni promet je ena redkih stvari, ki nikoli ne obstane, kar pomeni, da so osebna in tovorna vozila izpostavljena vsem vrstam vremenskih razmer.
Ravno vremenske razmere najbolj vplivajo na spremembo materialov, s katerimi so v neposrednem stiku. Temperaturne spremembe in stik z vodo v vseh kemijskih stanjih (dež, sneg, led, zračna vlaga) lahko hitro načnejo površino kovine na avtomobilu. Neprekinjena izpostavljenost v kombinaciji z neustrezno zaščito je tako največkrat razlog za nastanek in razvoj rje na delih vozila.
S pravilnim postopkom in pripomočki za odstranjevanje rje lahko nastanek korozije hitro ter učinkovito ustavite in sanirate.
Slika 1.Del površine s katere je bila odstranjena rja in del površine prekrite z rjo.

1. Kako optimalno očistite površino s katere bi radi odstranili rjo?

Predpriprava je nepogrešljiv del postopka. Le s temeljito predpripravo obdelovane površine lahko namreč zagotovimo najvišjo kakovost končnega rezultata.
Najprej vam svetujemo, da z žično krtačo (št. artikla: 06974 ) ali pa strgalom (št. artikla: 071574 53), odstranite nestabilne delce laka in korozije iz poškodovanih delov, ki jih boste kasneje nadaljnje obdelovali. Za optimalen rezultat postopek ponovite še s krtačnim nastavkom (št. artikla: 071469 10) za baterijsko ali električno orodje, ki omogoča dovolj visoko število vrtljajev s tem boste lahko odstranili še najbolj trdovratne delce.
Slika 2. Površina s katere bomo odstranjevali rjo in vsi potrebni pripomočki za predpripravo.
Po opravljenem krtačenju (ročnem in strojnem), odvečni prah in ostale delce, ki so se nabrali, posesamo z sesalnikom ali pa spihamo s stisnjenim zrakom.
V primeru, da je površina zamaščena jo je seveda potrebno razmastiti s čistilom za zavore (št. artikla: 08901087) ali pa drugim razmaščevalcem.
Ko dosežete, da je površina suha, čista in razmaščena, ste pripravljeni na naslednji korak.
Bodite pozorni! Površine, ki niso poškodovane, a se stikajo z delom, ki bo obdelovan, morate nujno zaščititi.

2. Kako in s čim odstranite rjo s željene površine?

Za ključni del postopka potrebujete Pretvornik rje (št. artikla: 0893110). Izdelek na disperzijski osnovi je okolju prijazen in bo večji del dela opravil kar sam.
Za začetek manjšo količino vsebine ulijete v čisto posodo in izberete čopič ali valjček s katerim boste sredstvo nanašali na izbrane dele. Velikost in oblika orodja za nanašanje je odvisna od dostopnosti obdelovanih predelov. V primeru nedostopnosti na obdelovancu  (npr. notranjost - koloteki , pragi,  stebrički itd.) lahko sredstvo nanašam tudi z brizganjem. Sredstvo pustimo da zateče v razpoke, višek pa spihamo s stisnjenim zrakom.
Slika 3. Očiščena površina s katere bomo odstranili rjo in Pretvornik rje z orodjem za nanos.
Sledi nanos sredstva na predele prekrite z rjo. Pomembno je, da je nanos enakomeren in tanek.
Bodite pozorni! Premaza se ne sme nanašati na direktnem soncu, površinah, ki zmrzujejo ali pa imajo temperaturo višjo od 40 °C.
Po opravljenem nanosu počakamo, da mine naveden reakcijski čas (3 h). V tem času premaz prodre v rjo, z njo reagira in spreminja železov oksid v stabilne, netopne, črno-organske kovinske spojine.

3. Kakšen je končni rezultat? Kako površino s katere je bila rja odstranjena še naprej obdelovati?

Rezultat postopka bo suha površina črne barve, ki je primerna za nadaljnjo obdelavo. Nastale površine ne smemo spirati z vodo, lahko pa jo prebarvamo s standardnimi barvami, prelakiramo ali prekrijemo s kitom. V tej fazi (brez nadaljnje obdelave) je kovina odporna na rjavenje le za kratek čas (3 mesece), zato je kovino potrebno prebarvati ali kako drugače zaščitit pred vlago. Primer: za notranjost praga, koloteka je dovolj že, da se kovina zaščiti z voskom (št. artikla: 0892082105).
Bodite pozorni! Če želite kovino še naprej obdelovati morate to opraviti v roku 48 h od končnega suhega stanja.  V nasprotnem primeru (obdelava po več kot 48 h) je priporočljivo, da se površina pred nanosom temeljne barve ali katerega koli premaza matira z brusno mrežico (št. artikla: 058544 280).
Nastale površine ne smemo spirati z vodo, lahko pa jo prebarvamo s standardnimi barvami, prelakiramo ali prekrijemo s kitom.
Priporočamo uporabo temeljne proti-korozijske barve (št. artikla: 08932101) in pa lakirnega spreja Quattro (št. artikla: 0893397038).
Slika 4. Površina s katere smo odstranili rjo in temeljna barva ter lak sprej za nadaljnjo obdelavo.
Artikli, ki se pojavljajo v blog zapisu (interaktivne povezave do spletne trgovine):
Namig: V kolikor vam je naš zapis o odstranjevanju rje z avta všeč, vas vabimo, da spremljate naš BLOG, na katerem tedensko objavljamo zanimive vsebine.
Viri in dodatne informacije:
     1. WURTH RUST CONVERTER & pretvornik rje!
     2. Wurth top 5 rust removers | Worth it episode 5